Hvordan lage Panna cotta

Jeg kan en oppskrift, med mammaen min. Det er å lage Panna cotta. Panna cotta er godt, men det er ikke alle som liker det.

Deilig.

Deilig.

Da tar man bare frossen bringebær og så må man kjøpe ingrediensene. Man må kjøpe vaniljestand, en teskje å skrape ut frøene med, og så må man ha fløte.

Man må ha sitronskall og ta det opp i en sil, fordi det er det som står i kokeboka mi, som jeg fikk til jul.

Jeg husker ikke alt sammen, men først tar man fløte, så melk, så sukker opp i en kjele, så rører man til det koker. Man skal ha fem grader, vente litt mens man rører, så tar vi seks grader.

Det kan stå i kjøleskapet i fem dager.

Jeg liker kokeboka mi, Markus

Anniken

 

Dette innlegget ble publisert i Barnesamtaler, Hørt fra barnemunn, Kommunikasjon, språk og tekst.. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

