Et nytt barnehageår

Et nytt barnehage år innebærer en god del nytt.

Nytt år, nye barn, kanskje noen nye ansatte, nye leker og enda litt mere nytt.

Visst er det spennende med nye ting, men det kan også være litt skummelt. Selv for de som har gått på Lillestua fra før, er det mye nytt og spørsmål kan dukke opp.

Lillestua

Lillestua

Hvordan vil det bli med de nye barna? Får jeg venner? Hva om vi krangler? Hvil jeg lære meg navnene på dem alle? De barna som har sluttet, de jeg kjenner fra før, er de fortsatt vennene mine?

I et eventyr om Albert Åberg forteller han at han grugleder seg til det nye når han begynner på skolen. Og kanskje er det noen gjør nå i begynnelsen av det nye?

Men om litt er vi godt kjent og det som nå føles nytt og litt usikkert blir trygt. Vi har god tid!

Nilla

Dette innlegget ble publisert i Etikk, Kommunikasjon. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

