Besøk i annet land

Jeg hadde gleden av å besøke landet Georgia i vinterferien. En annerledes og spennende ferie. georgia

Når jeg var tilbake på Lillestua, hadde jeg veldig lyst til å fortelle om hva jeg hadde sett og opplevd. Jag tok med noen av de tingene jeg kjøpt og fått, og inviterte til samling.

Barna samlet seg rundt alt og fikk både kjenne, lukte og smake på det som lå der. De synes det hørtes lokkende med georgisk godteri, men smaken var nok ikke helt som forventet! En smakebit av georgisk ost ble tilbudt de som ønsket. Noen likte den veldig godt, andre ikke!

Flagg.

Flagg.

På turen lærte jeg å si noen georgiske ord, som vi på Lillestua nå kan: Ki = Ja, Ara = nei, Nachwamdis = på gjensyn. Kanskje vi ikke staver helt riktig, men uttalen vår er det ikke noe å si på.

En jeg møtte skrev ned de georgiske bokstavene, så nå kan vi skrive navnene våre på georgisk hvis vi vil.

პატარამისაღებიer LITEN STUE , eller Lillestua som vi sier.

Nilla

 

Dette innlegget ble publisert i Etikk, religion og filosofi, Kommunikasjon, språk og tekst.. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

