Morsomheter

Et par barn sitter rundt frokostbordet. Spiser og snakker sammen og har det hyggelig. Jeg går litt til og fra for å ønske velkommen til de andre som kommer.

Frokost på plattingen.

Frokost på plattingen.

Plutselig blir det veldig morsomt rundt bordet, de ler godt. Når latteren slutter hører jeg noen rape høyt og latteren bryter ut igjen. Jeg sier at det ikke er hyggelig å sitte ved matbordet og rape, det høres litt ekkelt ut. Forklarer videre at noen ganger bare kommer rapen, det er greit, men å sitte å rape med vilje, det vil jeg ikke at de skal gjøre.

Barna hører på, men har litt vanskelig med å slutte å le. Og det er jo greit, men rapingen blir det i hvert fall slutt på. Når jeg står ute på kjøkkenet hører jeg dem snakke om det å rape og avslutningsvis sier et av barna: ”Men det er lov å rape når ikke voksne hører det!”. Da bryter latteren ut igjen….

Nilla

 

 

 

Dette innlegget ble publisert i Barnesamtaler, Etikk, religion og filosofi, Hørt fra barnemunn, Kommunikasjon, språk og tekst., Kropp, bevegelse og helse. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

