Foredrag på BI

Våren 2013 holdt jeg foredrag på Handelshøyskolen BI for ledere i barnehagen, de som skal bli eller er styrere. Anders Dysvik, som er professor og ansatt på denne flotte skolen, hadde regien og snakket om HR. Jeg snakket om hvordan man utøver det i praksis,  «Bare kom og snakk om det du er god på», sa Anders som den gangen var pappa på avdelingen. Fortell hva du gjør i praksis, dra det ned til et nivå som gjør at de som jobber med faget ser hvordan det fungerer der ute.

Handelshøyskolen BI.

Handelshøyskolen BI.

Det gjorde jeg, og fikk god tilbakemelding, der jeg sto og «skrytepratet» om Solgården barnehage, om avdeling Lillestua, om de ansatte, barna og foreldrene. Vi gjør det vi er gode på, på Lillestua, og det snakket jeg om, så enkelt eller så vanskelig er det.

Ander Dysvik har gitt ut boken «Lønnsomhet gjennom menneskelige ressurser».

Boken til Dysvik.

Boken til Dysvik.

Det ble positive tilbakemeldinger fra dette kurset, så positive at nå skal jeg til Sande kommune for å holde foredrag for alle barnehageansatte der. Det kommer jeg tilbake til, jeg «gruergleder» meg.

Anniken

Dette innlegget ble publisert i Foreldresamarbeid, Kommunikasjon, språk og tekst., Kurs og faglitteratur, Nærmiljø og samfunn. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Foredrag på BI

  1. Tilbaketråkk: Lønnsomhet gjennom menneskelige ressurser | Lillestuas blogg

Legg igjen en kommentar

