Jobb eller lek, eller begge deler?

Jeg har nok en av verdens beste jobber! Mener det, helt ærlig. Alt jeg får mulighet til å oppleve, alt jeg får høre, alt jeg får se, alt jeg får bli med på…det er ikke rent lite. Og jeg kan til og med få oppleve gleden ved å leke. På jobb!

En herlig dag på jobben.

En herlig dag på jobben.

Som i dag, da vi var på tur til det vi kaller for Vogeliusskogen. Jeg og noen barn lekte sammen og begynte å snakke om hvilke vi egentlig var i leken. Jeg ble tildelt rollen som mor. Men så var det en som mente at jeg var jo mor på ordentlig, så da kunne jeg være bestemor i leken.

Lukk øynene, nå må du sove Nilla.

Lukk øynene, nå må du sove Nilla.

Et av barna så nøye på meg og spurte: – Er dette jobben din, Nilla? Og jeg svarte at ja det er det. Da lo hun godt og sa: morsomt!

Og så fortsatte vi leken.

Nilla

Dette innlegget ble publisert i Etikk, religion og filosofi, Kommunikasjon, språk og tekst., Lek. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

