Unabo

Jeg er så glad for alt jeg lærer meg. Ofte dukker det opp ting jeg ikke visste fra før, nye ting, nye leker og nye ord.

Lillestua.

Lillestua.

Nå har jeg lært hva unabo er! Unabo er når man bor litt unna hverandre, sånn tre, fire hus bort. Og en liten bøysving imellom. Da er man unabo. Det ble jeg fortalt på tur av to av jentene.

Unabo?

Unabo?

På vei tilbake til Lillestua fortalte en av guttene meg at han var nabo til bestekompisen sin, for han bodde litt nærme ham. Men, fortsatte han, bestekompisen var unabo med ham, for han var ikke så nærme. Så det går altså an å være nabo og unabo. Hvis jeg har skjønt det riktig, så handler det om fra hvilken vei man ser det hele. Så har jeg lært det!

Nilla

Dette innlegget ble publisert i Etikk, religion og filosofi, Kommunikasjon, språk og tekst., Kropp, bevegelse og helse. Bokmerk permalenken.

2 svar til Unabo

  1. Marianne sier:

    Fantastisk! Jeg elsker å lese disse blogginnleggene – selv 3 år etter at Sara og Sebastian sluttet på Lillestua.

Legg igjen en kommentar

