Antall,rom og form

Barn er tidlig opptatt av tall og telling, de utforsker rom og form, de argumenterer og er på jakt etter sammenhenger. Gjennom lek, eksperimentering og hverdagsaktiviteter utvikler barna sin matematiske kompetanse. Barnehagen har et ansvar for å oppmuntre barns egen utforskning og legge til rette for tidlig og god stimulering (Rammeplan).

Antall, rom og form.

Antall, rom og form.

Dette fagområdet skal vi jobbe ekstra med i tre måneder fremover. Vi jobber med matte, hele tiden, vi har en mattepakke og vi teller og regner hver eneste dag. Dette fagområdet passer også veldig bra sammen med stjernehimmelen som er tema denne måneden. Naturen gir oss mange muligheter til å praktisere matematikk. Vi teller åreringer, ser på naturens mange former. Slik jobber Lillestua med antall, rom og form.

Anniken

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Antall, rom og form, Natur, miljø og teknikk. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s