Philip venter på tannfeen

Kan dette være tannfeen?

Kan dette være tannfeen?

Philip er en som liker å ta seg god tid med dagliglivets oppgaver, men ikke i dag! Han lurer på når han blir hentet, og spørsmålet har ikke gitt et svar han er fornøyd med.

– Jeg må hjem, for å se om tannfeen har kommet!  Han sitter i garderoben og rugger litt på en ny tann.

– Er ikke denne litt løs, a,?

Jeg undersøker, men konkluderer med at tanna sitter bom fast.

– Har du vondt i den?

Han rister langsomt på hodet, – nå tror jeg at tannfeen bare er et monster som vil lure meg, Det er urettferdig, for Hedda, hun fikk besøk av feen, om natten, tror jeg det var, og oppi glasset var det minst tusen millioner penger!

– Hvor er hun? sier han og hopper opp i støvlene. Ikke lenge etter hører jeg et lite hyl.

– Vet du hva? Hedda sier at noen ganger må man vente litt lenge, også må man lukke opp vinduet! – viste ikke at feen kan fly……., da er den nok bare forsinka…..

 Godt Nytt år!

 Anne Karine Hanevold

Dette innlegget ble publisert i Hørt fra barnemunn, Kommunikasjon, språk og tekst.. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Philip venter på tannfeen

  1. Kjenner meg igjen fra da guttene mine var små… De var utrolig opptatt av denne tann feen. På seilturen hvor vi var borte i et år, ble det krise ombord da glasset med tannen i veltet i bølgene og tannen var søkk borte…. Heldigvis så kom tann feen med penger, likevel…. for den ser alt.. 🙂

Legg igjen en kommentar

