Hva er det som ringer?

Jeg satt sammen med to barn, en jente og en gutt, oppe på Solgården i sandkassa. I det fjerne kunne vi høre noe som klinget.

Hva er det for noe, spurte gutten?

Solgress.

Åh, det er bare kongen og dronninga, svarte jenta..

Kongen og dronninga, sa jeg og så spørrende på barnet. Ja, det er kongen og dronningen som snart kommer til kirken, forklarte hun og fortsatte:

Dronningen har Jesus i magen og hvis hun får vondt i magen så bare gjør hun sånn. Jenta drar opp sin egen bluse og viser hvordan dronningen klapper seg veldig forsiktig på magen.

Jeg gleder meg til Jesus kommer. Han kommer 15. august og da skal jeg gå opp og klappe på ham når han ligger i sin lille seng. Jenta viser med kroppen at det er en vugge som Jesus ligger i.

Og der er det….., hun tenker seg godt om før hun sier, der er det solgress.

Nilla

Dette innlegget ble publisert i Etikk, religion og filosofi. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

