Student på Lillestua

Jeg heter Ståle Carter Arka, 38 år gammel, tre barn og ett barnebarn, billedkunstner,  altmuligmann og pedagog. Jeg skal være i praksis på Lillestua i uke 3-6.

Ståle og Kristin Halvorsen

 

Jeg har utdannet meg til førskolelærer på deltid ved Høgskulen i Sogn og Fjordane de siste fire årene mens jeg har jobbet deltid i Hvalstad barnehage, men mangler en praksisperiode som jeg er så heldig å få gjort her hos dere. Fra høsten 2011 har jeg jobbet her i Solgården på avdelingen Solkroken.

I mitt arbeid legger jeg vekt på lek, mestring/selvstendighet, kommunikasjon/språk/matematikk, fysisk (og psykisk) utvikling ute i naturen, kunst og musikk. Jeg synes det er viktig å se barns utvikling i et livslangt perspektiv, men det viktigste er at de skal oppleve å ha det bra i barnehagen og å bli møtt, sett og hørt der de er. Forøvrig vektlegger jeg barnehagens årsplan og rammeplanen.

 

Hilsen Ståle

 

Dette innlegget ble publisert i Menn i barnehagen. Bokmerk permalenken.

Ett svar til Student på Lillestua

  1. Tilbaketråkk: Gutta på tur | Lillestuas blogg

Legg igjen en kommentar

