Verdens raskeste skiløper

Her om dagen stod jeg sammen med en av guttene på  kjøkkenet. Blikket hans søkte mot et bilde som henger på kjøleskapet. Det er et bilde av Petter Northug sammen med et av barna på Lillestua. De bodde nemlig på samme hotell i Italia sist vinter!

Bilde på kjøleskapet.

         Hvem er det? spurte gutten meg og pekte på Petter Northug.

         Det er Petter Northug, verdens raskeste skiløper, svarte jeg

Gutten så nøye på bildet, klødde seg litt i hodet, så opp på meg og sa;

         Er han raskere enn Anniken?

         Ja, det er han, svarte jeg.

Gutten så enda en gang på bilde, tittet opp på meg og sa:

         Åh!  

Takk

Så gikk han ut og jeg stod igjen med et smil om munnen. Anniken er rask, det skal hun ha, men det er et stykke igjen til Petter Northugs fart.

Nilla

Les mer på barneskirenn. Ski-VM 2011.

Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Verdens raskeste skiløper

  1. Marianne Norderud sier:

    Fantastisk!! Anniken kommer til å leve lenge på den tenker jeg:-)
    Marianne

Legg igjen en kommentar

